Dziœ jest:    Imieniny:   

    MEN  MZK PKP  

Szukaj w internecie Szukaj na stronie

 

Dyrektor szkoły
inż. Elżbieta Witczak
Wicedyrektorzy
mgr Jolanta Czajka
mgr Sławomir Kuczyński
       

Szka Podstawowa nr 7

      Szkoła Podstawowa Nr 7 w Stargardzie Szczecińskim została powołana do życia 15 marca 1980 roku. W okresie od 5.11.1980 r. do l .09.1992 r. funkcjonowała jako szkoła ćwiczeń dla słuchaczy Studium Nauczycielskiego. Od 1992 r. zaczęła działać jako samodzielna placówka oświatowa. Budynek szkoły, mieszczący się przy Placu Majdanek 13 podzielony jest na sektory (A,B,C), w których jest 26 sal dydaktycznych. W sektorze "A" mieszczą się sale lekcyjne nauczania zintegrowanego i klas "O", sala do zajęć korekcyjnych, sala do zajęć socjoterapeutycznych, sala do zajęć wyrównawczych, świetlica szkolna i stołówka. W sektorze "B" znajduje się sala gimnastyczna, biblioteka i czytelnia, gabinet pielęgniarki, sala audiowizualna oraz sala do zajęć logopedycznych i reedukacyjnych. Sektor "C" to kolejne sale lekcyjne dla klas IV-VI, sala komputerowa z Internetem, pokój pedagoga i pomieszczenia administracyjne. Uczniowie i ich rodzice mogą skorzystać z pomocy i porady logopedy, reedukatora, socjoterapeuty. Od tego roku działa świetlica terapeutyczna dla dzieci rodzin z problemami alkoholowymi. Półinternat również wychodzi naprzeciw zapotrzebowaniom rodziców i jest czynny do godziny 17.00.
Przeszło l00-letni budynek szkoły dzięki dużemu zaangażowaniu władz miasta został poddany kapitalnemu remontowi. Od 1.09.1997 r. szkoła funkcjonuje w bardzo dobrych warunkach dydaktycznych i socjalnych, posiada bogatą bazę pomocy dydaktycznych, dobrze wyposażoną salę gimnastyczną i rozległe boisko sportowe. Obecnie w szkole uczy się 1012 uczniów, z tego w oddziałach przedszkolnych 92 (dzieci, w klasach I-III - 399 uczniów, w klasach IV-V1 - 514 dzieci, a 7 uczniów objętych jest nauczaniem indywidualnym. Szkoła zatrudnia kadrę pedagogiczną, którą stanowi 64 nauczycieli (53 nauczycieli posiada wykształcenie magisterskie) oraz 19 pracowników administracji i obsługi szkoły.
Szkoła opracowała własny Plan rozwoju, Program Wychowawczy, Wewnątrzszkolny System Oceniania, dokonuje także mierzenia jakości pracy szkoły. Wizją placówki jest wszechstronny rozwój osobowy ucznia w wymiarze intelektualnym, psychicznym, społecznym, moralnym, zdrowotnym i estetycznym. Szkoła realizuje program otwartej szkoły, w ramach którego preferowana jest postawa typu "orientacja na osobę" w relacjach: dorosły-dziecko, dziecko-dorosły.
W swej "Wizji" szkoła pragnie;
1. przygotować młodego człowieka do ochrony zdrowia oraz mądrego współistnienia z naturalnym środowiskiem.
2. wzmacniać poczucie tożsamości kulturowej, historycznej, regionalnej i narodowej.
3. stworzyć warunki do nabywania i rozszerzania kompetencji które uwzględniają osobowość, indywidualność i odrębność dziecka.
4. współpracować z odpowiednimi organami, realizującymi profilaktykę uzależnień.
Dowodem na taką działalność szkoły jest Program Wychowawczy, w którym określone zesłały zadania szkoły i nauczycieli, powinności wychowawcy klasy, działalność Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego, plany działań wychowawczych w poszczególnych klasach, a także wyznaczone oczekiwane cechy absolwenta szkoły podstawowej. Celem ogólnym tego programu jest rozwój osobowy ucznia, a takie podejście wymaga od pracowników sokoły podmiotowego traktowania młodego człowieka postrzegania jego godności, wolności, niepowtarzalności, praw i obowiązków. Na bazie tego programu powstał w szkole bogaty kalendarz imprez i uroczystości szkolnych bardzo prestiżowych dla szkoły. Spotykają się one z bardzo dużym zainteresowaniem dzieci i rodziców, którzy czynnie włączają się do ich realizacji. Rodzicom i dzieciom proponujemy cyklicznie obchody Święta Szkoły w każdą rocznicę nadania szkole imienia Astrid Lindgren (l 4. listopada), Wiosenalia (zabawy i konkursy związane z nadejściem wiosny), konkurs o tytuł Omnibusa oraz coroczny ,,Festyn z Pippi" z okazji Dnia Dziecka.