|

Dyrektor
szkoły |
inż.
Elżbieta Witczak |
Wicedyrektorzy |
mgr
Jolanta Czajka |
mgr
Sławomir Kuczyński |
|
|
|
|
Szkoła
Podstawowa nr 7
Szkoła
Podstawowa Nr 7 w Stargardzie Szczecińskim została powołana do życia
15 marca 1980 roku. W okresie od 5.11.1980 r. do l .09.1992 r. funkcjonowała
jako szkoła ćwiczeń dla słuchaczy Studium Nauczycielskiego. Od 1992
r. zaczęła działać jako samodzielna placówka oświatowa. Budynek szkoły,
mieszczący się przy Placu Majdanek 13 podzielony jest na sektory (A,B,C),
w których jest 26 sal dydaktycznych. W sektorze "A" mieszczą
się sale lekcyjne nauczania zintegrowanego i klas "O", sala
do zajęć korekcyjnych, sala do zajęć socjoterapeutycznych, sala do zajęć
wyrównawczych, świetlica szkolna i stołówka. W sektorze "B"
znajduje się sala gimnastyczna, biblioteka i czytelnia, gabinet pielęgniarki,
sala audiowizualna oraz sala do zajęć logopedycznych i reedukacyjnych.
Sektor "C" to kolejne sale lekcyjne dla klas IV-VI, sala komputerowa
z Internetem, pokój pedagoga i pomieszczenia administracyjne. Uczniowie
i ich rodzice mogą skorzystać z pomocy i porady logopedy, reedukatora,
socjoterapeuty. Od tego roku działa świetlica terapeutyczna dla dzieci
rodzin z problemami alkoholowymi. Półinternat również wychodzi naprzeciw
zapotrzebowaniom rodziców i jest czynny do godziny 17.00.
Przeszło l00-letni budynek szkoły dzięki dużemu zaangażowaniu władz
miasta został poddany kapitalnemu remontowi. Od 1.09.1997 r. szkoła
funkcjonuje w bardzo dobrych warunkach dydaktycznych i socjalnych, posiada
bogatą bazę pomocy dydaktycznych, dobrze wyposażoną salę gimnastyczną
i rozległe boisko sportowe. Obecnie w szkole uczy się 1012 uczniów,
z tego w oddziałach przedszkolnych 92 (dzieci, w klasach I-III - 399
uczniów, w klasach IV-V1 - 514 dzieci, a 7 uczniów objętych jest nauczaniem
indywidualnym. Szkoła zatrudnia kadrę pedagogiczną, którą stanowi 64
nauczycieli (53 nauczycieli posiada wykształcenie magisterskie) oraz
19 pracowników administracji i obsługi szkoły.
Szkoła opracowała własny Plan rozwoju, Program Wychowawczy, Wewnątrzszkolny
System Oceniania, dokonuje także mierzenia jakości pracy szkoły. Wizją
placówki jest wszechstronny rozwój osobowy ucznia w wymiarze intelektualnym,
psychicznym, społecznym, moralnym, zdrowotnym i estetycznym. Szkoła
realizuje program otwartej szkoły, w ramach którego preferowana jest
postawa typu "orientacja na osobę" w relacjach: dorosły-dziecko,
dziecko-dorosły.
W swej "Wizji" szkoła pragnie;
1. przygotować młodego człowieka do ochrony zdrowia oraz mądrego współistnienia
z naturalnym środowiskiem.
2. wzmacniać poczucie tożsamości kulturowej, historycznej, regionalnej
i narodowej.
3. stworzyć warunki do nabywania i rozszerzania kompetencji które uwzględniają
osobowość, indywidualność i odrębność dziecka.
4. współpracować z odpowiednimi organami, realizującymi profilaktykę
uzależnień.
Dowodem na taką działalność szkoły jest Program Wychowawczy, w którym
określone zesłały zadania szkoły i nauczycieli, powinności wychowawcy
klasy, działalność Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego, plany działań
wychowawczych w poszczególnych klasach, a także wyznaczone oczekiwane
cechy absolwenta szkoły podstawowej. Celem ogólnym tego programu jest
rozwój osobowy ucznia, a takie podejście wymaga od pracowników sokoły
podmiotowego traktowania młodego człowieka postrzegania jego godności,
wolności, niepowtarzalności, praw i obowiązków. Na bazie tego programu
powstał w szkole bogaty kalendarz imprez i uroczystości szkolnych bardzo
prestiżowych dla szkoły. Spotykają się one z bardzo dużym zainteresowaniem
dzieci i rodziców, którzy czynnie włączają się do ich realizacji. Rodzicom
i dzieciom proponujemy cyklicznie obchody Święta Szkoły w każdą rocznicę
nadania szkole imienia Astrid Lindgren (l 4. listopada), Wiosenalia
(zabawy i konkursy związane z nadejściem wiosny), konkurs o tytuł Omnibusa
oraz coroczny ,,Festyn z Pippi" z okazji Dnia Dziecka.
|